Av Berit Jansson - 29 november 2015 15:28

Hej på er Nu är det länge sedan igen detta har hänt: Vi lämnade Saturnia, tänkte åka till Pisa. Vi hade inte räknat med att campingplatser slår igen på hösten, eller försvinner helt. I Pisa var den stadsnära campingen stängd och vi hittade inget annat så vi såg tornet från bilen och sedan åkte vi mot Genua. det blev en låååång dag men framåt kvällen var vi framme, tyvärr hade vi samma otur med camping där. Till sist parkerade vi tillsammans med många husbilar vid sidan av en väg, hård trafik hela natten.Inte mycket sova där, vi startade vid fyra halv fem på morgonen och var framme i Antibes redan vid sju på morgonen. Vi sov ett tag och tog det lugnt de dagen. Sedan gick Frankrike jättefort, bara sov över natten i Antibes och i Montpellier. Därför när vi kkom till Roses i Spanien bestämde vi oss för ett långt stopp. Då blev det sol och bad i många dagar, vi hade varma dagar men ganska ruggigt på kvällen och faktiskt ner mot 4 grader på natten. Det var en liten stad som hade gått i vinterdvala. Men flera campare som övervintrar där,

efter en dryg vecka så rullade vi söderut och kom så småningom fram till Gandia där vi skulle träffa våra grannar från Granitvägen, i lägenheten under oss.

Vi hade en trevlig dag tillsammans innan vi styrde mot Torremolinos som blir vårt vinterviste. Vi bor bra i utkanten av stan. På campingen är nog minst 50% svenskar. några kommer att åka före jul men det verkar fullbelagt . Bokade en stuga till Anna o Erik och Anne i dag.

Så var vi till ikea en dag och köpte lite sill och grejer till jul. Väntar till det blir mörkt med första adventglöggen

Av Berit Jansson - 8 november 2015 14:21

Saturnia i Toscana var speciellt.  Vi hade läst om det i en husbildtidning. Ett varmt vattenfall mitt i ingenstans. Gratis och med buss från ställplatsen. Det var inte långt så när vi visste hur vi skulle gå så blev det lite promenad också.

Av Berit Jansson - 8 november 2015 14:01

en skön dag i solen i Amalfi o andra städer Vackert!

Av Berit Jansson - 8 november 2015 13:53

Vi orkade inte med Pompeij samma dag som Vesuvio så det blev en resa till dit. Fantastiskt spännande och intressant guidad tur i flera tusen år gamla kvarter. Väl värt en extra dag.  Förresten var det på min födelsedag det hände. Rätt många år tidigare

Av Berit Jansson - 8 november 2015 13:43

Hej igen!!

Vi åkte norrut till Sorrento. Vi tog tåget mot pompeij och ville se Vesuvio. En rätt skakig bussresa och sedan en grym resa med någon sorts terängbuss och till sist en promenad upp på toppen. Kallt och blåsigt var det och sjukt jobbigt tyckte i alla fall jag. Men häftigt att ha sett det

Av Berit Jansson - 29 oktober 2015 15:13

Vi har rullat vidare. Till en liten stad San Leone där vi solade och mådde gott, trevlig hamnpromenad. Och vidare till Catania där det dessutom blev några dopp i ett krisallklart hav. Nitton grader i vatttnet. Men nu är vi åter på fastlandet.  Inser att vi sett en liten bråkdel av vad man "ska" se. Men vi kan komma tillbaka. Men sicilianska trafiken var inte att leka med.

Nu sitter vi under markisen och lyssnar till havet och ett svagt duggregn. Vi är nära Rosarno och troligen åker vi norrut i morgon

Av Berit Jansson - 24 oktober 2015 14:15

Hej igen,

Vi åkte vidare mot Palermo. Jag insåg snart att jag missbedömt staden. Hade tänkt lite somDubrovnik. Begränsad o litet. En stor stad var det. Vi hann se en del vid våra två dagar i stan. Trots vi tyckte vi bodde i stan tog bussen till city en dryg timme. Ok, vi får väl komma tillbaka nån gång. Det var lite regnigt och inte så varmt. I morse åkte vi vidare och bor nu utanför Agrigento.  Bättrar på brännan lite, måste också skötas